Praktijkclub Fiscaliteit academiejaar 20-21

Praktijkclub Fiscaliteit academiejaar 20-21

NIEUW: nu ook online

NIEUW: volg uw clubsessie online of (her)bekijk ze wanneer dit u past!

U wilt als eerste op de hoogte zijn van de fiscale nieuwigheden en actualiteit.
U wenst uw klanten snel en correct te adviseren
Zonder dat u de fiscale tijdschriften hoeft te lezen, wenst u toch perfect op de hoogte te blijven van de evoluties in uw vakgebied.


Wetswijzigingen en -aanpassingen, nieuwe wetgeving, regionale en nationale regelgeving, rechtspraak, circulaires, parlementaire vragen en commentaren, … de fiscaliteit in ons land is permanent in beweging. Als accountant of boekhouder is het belangrijk om snel en correct op de hoogte te zijn zodat u uw klanten correct advies kunt verlenen op basis van de meest recente informatie.

Met de Praktijkclub Fiscaliteit bent u op elk ogenblik up-to-date. Tijdens de 6 sessies die we doorheen het academiejaar organiseren, bent u continu op de hoogte van de belangrijkste wijzigingen, nieuwe wetten en regels zodat u snel een gefundeerd advies kunt verlenen.

Bovendien worden de belangrijkste fiscale nieuwsbrieven en tijdschriften samengevat en besproken. Zo hoeft u niet altijd alles zelf te verwerken wat een enorme tijdswinst betekent.

NIEUW: nu ook als online sessie beschikbaar
 

Wat

De Praktijkclub Fiscaliteit is:

➢ een permanente opvolging van de fiscale actualiteit (6 sessies over een gans academiejaar)

➢ Analyse van nieuwe wetten en wetswijzigingen, parlementaire vragen en circulaires.

➢ Bespreking van de belangrijkste artikels uit diverse fiscale nieuwsbrieven.

➢ Duiding van de belangrijkste rechtspraak

➢ Ervaren docenten

Regionaal georganiseerd op goed bereikbare locaties + online


Wij vatten de fiscale actualiteit voor u samen

Al die informatie wordt voor u volledig en nauwkeurig samengevat en becommentarieerd. Nadien kunt u deze praktische informatie meteen gebruiken in uw dienstverlening.
Alle sessies worden door ervaren docenten gegeven. Zij gebruiken tal van praktijkvoorbeelden uit uw dagelijkse werkomgeving.
 

Verschillende locaties

Onze praktijkclubs vinden telkens plaats op verschillende locaties die vlot bereikbaar zijn en over voldoende parking beschikken. Uw verplaatsing blijft steeds beperkt.

U schrijft zich in voor een door u gekozen locatie. Kan u echter op een bepaalde datum de club op die locatie niet volgen dan is dat geen enkel probleem. U kan deze sessie dan gerust op een andere locatie naar keuze volgen, of de online sessie volgen. 

Al onze locaties zijn in overeenstemming met de geldende veiligheidsvoorwaarden, en garanderen voldoende afstand tussen de deelnemers. Indien omwille van de veiligheidsvoorwaarden het seminarie niet op locatie kan plaatsvinden, zal u dit online aangeboden worden.


Online sessie & uitgesteld kijken

Vanaf dit academiejaar kan u ipv op een vaste locatie, ook inschrijven voor de online sessie. Elke van de 6 sessies zal ook online live gegeven worden, telkens op maandag van 12u tot 15u.
U kan inschrijven voor de online sessie als uw vaste locatie, of u kiest voor een vaste locatie, en wanneer u een sessie daar ter plaatse niet kan volgen, kan u deze ofwel op een andere locatie volgen, ofwel online volgen.

Ingeschreven clubleden aan de online sessie ontvangen vooraf een link. Hiermee kan u op de vastgelegde datum en tijd (= startuur) inloggen en het seminarie live volgen.

Uw voordelen:

  • geen verplaatsing
  • er is een live interactie met de docent: u kan onmiddellijk vragen stellen via een chat-scherm of mondeling
  • de syllabus kan u vooraf reeds downloaden van op onze website
  • de attesten kan u achteraf downloaden van op onze website


Achteraf wordt er door het programma een aanwezigheidslijst opgemaakt a.h.v. de loging-gegevens (tijd van inloggen, einde van inloggen) van de deelnemers. Dit is voor de erkenning van uw attest.
 

Uitgesteld kijken

Alle clubleden ontvangen na een clubreeks ook de link naar de online sessie om deze achteraf te bekijken. Wanneer u niet aanwezig heeft kunnen zijn op een sessie, kan u zo toch deze integraal bekijken wanneer dit u past. (Opgepast: hiervoor mogen geen attesten uitgereikt worden).
 

Uitgebreide syllabus

De syllabus van de Praktijkclub is een echt naslagwerk. Naast de powerpoint die tijdens de uiteenzetting gebruik wordt, ontvangt u tevens een uitgebreide tekst-syllabus volgens een terugkerend stramien. 
Alle samenvattingen zijn op een geordende wijze opgenomen, voorzien van alle verwijzingen, zodat u en uw medewerkers dit naslagwerk blijvend kunnen gebruiken.

De documentatie van elk seminarie is ook online beschikbaar. Zo kunt u steeds de documentatie van een seminarie of opleiding waarvoor u ingeschreven bent op uw pc raadplegen en hoeft u die documentatie niet zelf meer te archiveren.
U kan de documentatie digitaal terugvinden via "online diensten" en deze downloaden.

Praktisch: stel reeds vooraf uw vragen

Om de praktijkgerichtheid te vergroten wordt de syllabus van iedere sessie vooraf reeds beschikbaar gesteld via het intranet zodat u vooraf de inhoud en de besproken onderwerpen kan consulteren. 
Indien u bij de besproken onderwerpen vragen heeft, kan u deze vooraf reeds stellen. Uw vragen worden doorgegeven aan de betreffende docent zodat deze nog beter op uw dagdagelijkse praktijk kan inspelen.
 

Attesten

Deelnemers ontvangen een attest voor permanente vorming na ondertekening van de aanwezigheidslijst bij begin en einde van elke sessie.

  • BIBF - IAB - IBR: 18 uren
  • FSMA: verzekeringen: 12 punten
  • BIV: 18 uren
De attesten zijnna elke sessie ter beschikking via uw persoonlijk intranet op onze website. Opgelet: voor uitgesteld kijken mogen er geen attesten uitgereikt worden.


Uw voordelen

  1. 6 update-seminaries per jaar mbt alle fiscale nieuwigheden en wijzigingen
  2. Zeer gedocumenteerde syllabus met slides én uitgebreide teksten. Een naslagwerk in een vast stramien dat u kan blijven gebruiken.
  3. Originele documenten (wetteksten, circulaires, PV's, rulings, enz.) direct downloadbaar via onze website
  4. Korting op al onze themaseminaries en updates
  5. Locaties zijn regionaal verspreid
  6. Praktisch: Gericht op uw dagelijkse praktijk
  7. Broodjesmaaltijd op elke sessie
  8. NIEUW: Online sessie of kijk uitgesteld wanneer het u past
     

Docenten

David Engelbosch is Advocaat, vennoot bij PAQT Advocaten. Lic. Fiscaal Recht. Gespecialiseerd in fiscale geschillen & algemene fiscaliteit. Voorheen 15 jaar actief als belastingconsulenten & regiodirecteur bij KPMG.
Filip Vandenberghe is E.A. Inspecteur binnen de administratie directe belastingen.
Donald Vandenberghe is belastingconsulent partner bij accountantskantoor Flamée en partners.
Leen De Vriese is advocaat bij Doolaege, Verbist & De Meyere Advocatenassociatie, gespecialiseerd in Fiscaal recht.
Guy Poppe is advocaat gespecialiseerd in Fiscaal recht.
Frederik De Roo is Partner -Tax & Legal Services bij BDO Belastingconsulenten.
Bart Chiau is professor aan UGent en werkt als trainer in de financiële sector.
Bart Smets is docent Fiscaal recht, vennootschaps-en personenbelasting, vennoot bij ConSenso Advocaten
 

Online documentatie

De documentatie van elke sesie is reeds vooraf ook online beschikbaar. Zo kunt u steeds de documentatie van een seminarie of opleiding waarvoor u ingeschreven bent op uw pc raadplegen en hoeft u die documentatie niet zelf meer te archiveren.
U kan de documentatie digitaal terugvinden via "online diensten" en deze downloaden.

De originele wetteksten, circulaires, rulings, PV enz. worden ook als PDF ter beschikking gesteld via onze website. Zo kan u alle informatie dadelijk op één locatie snel en gemakkelijk terugvinden.



BEST seminars beschikt over het Q*For kwaliteitslabel, uw garantie voor een gedegen en kwaliteitsvolle opleiding.

  • foto van de spreker Bart Chiau

    Bart Chiau

    Bart Chiau is professor aan UGent, Senior expert competence center bij NN en trainer in de financiële sector. Auteur van diverse professionele uitgaven ivm successieplanning & verzekeringen.

    Kwaliteitsgarantie

    Bart Chiau is professor aan UGent en werkt als trainer in de financiële sector. Hij is auteur van diverse professionele uitgaven in verband met successieplanning en verzekeringen.

  • foto van de spreker Bart Smets

    Bart Smets

    Advocaat sedert 1981. Vennoot bij ConSenso Advocaten te Genk en docent fiscaal recht & vennootschapsrecht, opleidingscoördinator Case Studies aan de PXL Hogeschool Hasselt. Auteur.

    Kwaliteitsgarantie

    Advocaat sedert 1981. Hij is vennoot  bij ConSenso Advocaten te Genk. Hij is docent fiscaal recht en vennootschapsrecht, opleidingscoördinator Case Studies aan de PXL Hogeschool te Hasselt en auteur.

  • foto van de spreker David Engelbos

    David Engelbos

    Advocaat, vennoot bij PAQT Advocaten. Lic. Fiscaal Recht. Gespecialiseerd in fiscale geschillen & algemene fiscaliteit. Voorheen 15 jaar actief als belastingconsulenten & regiodirecteur bij KPMG.

    Kwaliteitsgarantie

    Advocaat, vennoot bij PAQT Advocaten, Lic. Fiscaal Recht. Voorheen 15 jaar actief als belastingconsulent en regiodirecteur bij KPMG. Gespecialiseerd in fiscale geschillen en algemene fiscaliteit. Daarnaast: het aanvragen van voorafgaande beslissingen ("ruling"), overnames (fiscale structurering, due diligence), reorganisaties (fusies, splitsing, vereffening, …),  familiale vermogensplanning,  onroerend goed fiscaliteit, notionele interestaftrek, O&O, holding- en patrimoniumvennootschappen, dubbelbelastingverdragen en de fiscaliteit van overheden 

  • foto van de spreker Donald Vandenberghe

    Donald Vandenberghe

    Flamée & Partners. Voormalig E.A. Inspecteur administratie directe belastingen. Belastingconsulent partner bij accountantskantoor Flamée & partners. Hij heeft een ruime ervaring in accountancy en financieel management. Docent bij oa. Syntra West

    Kwaliteitsgarantie

    Voormalig E.A. Inspecteur administratie directe belastingen. Na een loopbaan als financieel directeur is hij nu als belastingconsulent partner bij accountantskantoor Flamée en partners. Hij heeft een ruime ervaring in accountancy en financieel management.Als docent is hij oa. verbonden aan Syntra West.

  • foto van de spreker Filip Vandenberghe

    Filip Vandenberghe

    Adviseur binnen de administratie directe belastingen. Docent & auteur.

    Kwaliteitsgarantie

    Adviseur binnen de administratie directe belastingen. Hij is docent bij Fiscaal Informatief en VIVES Brugge Business School i.s.m. KU Leuven. Hij is auteur van het “Handboek personenbelasting” dat jaarlijks bij MAKLU verschijnt, en “Uw vennootschap en de fiscus” uitgegeven door Intersentia.

  • foto van de spreker Frederik De Roo

    Frederik De Roo

    BDO -Partner -Tax & Legal Services

    Kwaliteitsgarantie

    Frederik De Roo, is Tax Partner bij BDO en is gespecialiseerd in vennootschaps- en inkomstenbelastingen. Hij is de all-round adviseur voor de zelfstandigen en KMO’s en houdt zich bezig met alle vragen rond management of patrimoniumvennootschappen, structurering en financiering van (buitenlands) (bedrijfs-)vastgoed, aanvullende pensioensopbouw, overnames en herstructurering. Hij is een gewaardeerd spreker op service clubs, beroepsverenigingen en is gastdocent op Hogescholen, Universiteiten en Managementopleidingen. Hij is mede- auteur van het boek ‘Vastgoed in pocket’ en heeft recentelijk twee boeken geschreven over de managementvennootschap.

  • foto van de spreker Guy Poppe

    Guy Poppe

    Fiscaal jurist gespecialiseerd in fiscaal & vennootschapsrecht sinds '94. Voorheen belastingadviseur. Spreker bij diverse (niet) commerciële organisaties. Auteur fiscale tijdschriften, boeken & fiscale databanken: fiscaliteit, vzw's & venn

    Kwaliteitsgarantie

    Advocaat gespecialiseerd in Fiscaal recht. Hij is auteur van de uitgaven “Vademecum voor de vzw” en Praktijkboek vzw’s en directe belastingen” uitgegeven door Intersentia en veelgevraagd docent.

  • foto van de spreker Leen De Vriese

    Leen De Vriese

    Advocaat-vennoot DVDTAXLAW, Doolaege Verbist & De Meyere, Advocaten in fiscaal recht.

    Kwaliteitsgarantie

    Advocaat-vennoot DVDTAXLAW, Doolaege Verbist & De Meyere, Advocaten in fiscaal recht. Zij is bestuurslid van de Belgian Association of Tax Lawyers (“BATL”) en regelmatig spreker op seminaries over fiscale thema’s.

Permanente vorming

Voor dit seminarie wordt een attest IAB/BIBF/IBR van 18 uren uitgereikt

  Datum Startuur Einduur Stad Locatie  
1) 08/09/2020 18:30:00 21:30:00 Heverlee Heverlee Restaurant Hotel Esso Inschrijven
2) 27/10/2020 18:30:00 21:30:00 Heverlee Heverlee Restaurant Hotel Esso 
3) 01/12/2020 18:30:00 21:30:00 Heverlee Heverlee Restaurant Hotel Esso 
4) 26/01/2021 18:30:00 21:30:00 Heverlee Heverlee Restaurant Hotel Esso 
5) 23/03/2021 18:30:00 21:30:00 Heverlee Heverlee Restaurant Hotel Esso 
6) 25/05/2021 18:30:00 21:30:00 Heverlee Heverlee Restaurant Hotel Esso 
1) 01/09/2020 18:30:00 21:30:00 Antwerpen Van der Valk Hotel Antwerpen Inschrijven
2) 10/11/2020 18:30:00 21:30:00 Antwerpen Van der Valk Hotel Antwerpen 
3) 08/12/2020 18:30:00 21:30:00 Antwerpen Van der Valk Hotel Antwerpen 
4) 02/02/2021 18:30:00 21:30:00 Antwerpen Van der Valk Hotel Antwerpen 
5) 30/03/2021 18:30:00 21:30:00 Antwerpen Van der Valk Hotel Antwerpen 
6) 01/06/2021 18:30:00 21:30:00 Antwerpen Van der Valk Hotel Antwerpen 
1) 02/09/2020 18:30:00 21:30:00 Jabbeke IBIS Jabbeke Inschrijven
2) 21/10/2020 18:30:00 21:30:00 Jabbeke IBIS Jabbeke 
3) 02/12/2020 18:30:00 21:30:00 Jabbeke IBIS Jabbeke 
4) 27/01/2021 18:30:00 21:30:00 Jabbeke IBIS Jabbeke 
5) 24/03/2021 18:30:00 21:30:00 Jabbeke IBIS Jabbeke 
6) 26/05/2021 18:30:00 21:30:00 Jabbeke IBIS Jabbeke 
1) 03/09/2020 18:30:00 21:30:00 Kortrijk IBIS Styles Hotel Kortrijk Inschrijven
2) 22/10/2020 18:30:00 21:30:00 Kortrijk IBIS Styles Hotel Kortrijk 
3) 03/12/2020 18:30:00 21:30:00 Kortrijk IBIS Styles Hotel Kortrijk 
4) 28/01/2021 18:30:00 21:30:00 Kortrijk IBIS Styles Hotel Kortrijk 
5) 25/03/2021 18:30:00 21:30:00 Kortrijk IBIS Styles Hotel Kortrijk 
6) 27/05/2021 18:30:00 21:30:00 Kortrijk IBIS Styles Hotel Kortrijk 
1) 10/09/2020 18:30:00 21:30:00 Gent Holiday Inn Express UZ Gent Inschrijven
2) 29/10/2020 18:30:00 21:30:00 Gent Holiday Inn Express UZ Gent 
3) 10/12/2020 18:30:00 21:30:00 Gent Holiday Inn Express UZ Gent 
4) 04/02/2021 18:30:00 21:30:00 Gent Holiday Inn Express UZ Gent 
5) 01/04/2021 18:30:00 21:30:00 Gent Holiday Inn Express UZ Gent 
6) 03/06/2021 18:30:00 21:30:00 Gent Holiday Inn Express UZ Gent 
1) 07/09/2020 12:00:00 15:00:00 Online Online seminarie Inschrijven
2) 26/10/2020 12:00:00 15:00:00 Online Online seminarie 
3) 07/12/2020 12:00:00 15:00:00 Online Online seminarie 
4) 25/01/2021 12:00:00 15:00:00 Online Online seminarie 
5) 29/03/2021 12:00:00 15:00:00 Online Online seminarie 
6) 31/05/2021 12:00:00 15:00:00 Online Online seminarie 

deelname

De deelnameprijs voor de praktijkclub Fiscaliteit bedraagt € 810 (excl. BTW). 
Tot 15 juli geniet u van de voorintekenprijs van € 760 (excl. BTW)

Bij meerdere deelnemers van hetzelfde kantoor geniet u vanaf de 2de deelnemer van de voordeelprijs van € 645 per deelnemer.

Catering (dranken en broodjesmaaltijd) is in de prijs inbegrepen.

Onze praktijkclubs zijn betaalbaar via de KMO portefeuille waardoor u een subsidie van 30% kunt ontvangen op de inschrijvingsprijs exclusief btw. Meer informatie hieromtrent vindt u op de website van KMO-portefeuille.


Onze seminaries en clubs komen ook in aanmerking voor subsidie via Liberform en Co-valent. Meer info hierover, en hoe deze aanvragen, kan u terugvinden op www.liberform.be en www.co-valent.be 

                    

Bij inschrijving ontvangt u steeds een bevestiging per e-mail, de factuur wordt aansluitend per mail verzonden.

Inschrijven voor dit seminarie