Het jaarverslag van de Ombudsdienst verzekeringen: wat leren we er uit voor de dagelijkse werking van een verzekeringskantoor?

Het jaarverslag van de Ombudsdienst verzekeringen: wat leren we er uit voor de dagelijkse werking van een verzekeringskantoor?

Online live webinar

Al heel wat jaren publiceert de Ombudsdienst Verzekeringen een jaarverslag.  Dit verslag is ook voor de tussenpersoon interessant. Want er vallen heel wat zaken uit te leren.
Waarom zijn klanten ontevreden?
Zijn er veel klachten of weinig?
Over welke polissen worden de meeste klachten geformuleerd? 
Is er een trend?
En vooral: wat kan de verzekeringsadviseur doen om die klachten proactief aan te pakken?


Dit seminarie geeft een antwoord op deze en andere vragen en levert dan ook heel wat praktische tips op. 
 

Inhoud

  • Historiek en juridische achtergrond
     
  • Intermezzo: hoe een klacht formuleren?
     
  • Analyse van het cijfermateriaal van het meest recente verslag
     
  • Wat leren we uit het verslag?
    - Voornaamste oorzaken van klachten
    - Meest geviseerde takken
    - Commerciele en proactieve aanpak van klachten: hoe vermijden?
  • Conclusie

Na dit seminarie kan u

• Inzicht hebben in de redenen waarom de burger klaagt over verzekeringen
• Kennis hebben van de voornaamste verzekeringstakken waar over wordt geklaagd
• Methodes kunnen uitleggen om klachten aan te pakken én te vermijden


Dit is een opleiding EQF score: 6 en 7
 

Attesten

FSMA: BEST Seminars (Camepro bvba) is geaccrediteerd onder het nummer 500149 A

Het aantal punten voor dit seminarie is:

  • 1 punt verzekering

Online webinar

Dit seminarie is een live webinar.
Alle deelnemers ontvangen vooraf een link. Hiermee kan u op de vastgelegde datum en tijd (= startuur) inloggen en het seminarie live volgen.

Uw voordelen:

  • geen verplaatsing
  • er is een live interactie met de docent: u kan onmiddellijk vragen stellen via een chat-scherm of mondeling
  • de syllabus kan u vooraf reeds downloaden van op onze website
  • de attesten kan u achteraf downloaden van op onze website


Achteraf wordt er door het programma een aanwezigheidslijst opgemaakt a.h.v. de loging-gegevens (tijd van inloggen, einde van inloggen) van de deelnemers. Tijdens het seminarie is er een aanwezigheidscontrole. Dit is voor de erkenning van uw attest.

De documentatie van elk seminarie is achteraf ook online beschikbaar. Zo kunt u steeds de documentatie van een seminarie of opleiding waarvoor u ingeschreven bent op uw pc raadplegen en hoeft u die documentatie niet zelf meer te archiveren.
U kan de documentatie digitaal terugvinden via "online diensten" en deze downloaden.

  • foto van de spreker Gerrit Van Daele

    Gerrit Van Daele

    Professor UGent, Gastprofessor KULeuven, Bestuurder nv Fitrama, Bestuurder Xerius. Auteur van meerdere publicaties in verband met verzekeringen

    Kwaliteitsgarantie

    Professor UGent
    Gastprofessor KULeuven
    Bestuurder nv Fitrama
    Bestuurder Xerius
    Auteur van meerdere publicaties in verband met verzekeringen

Permanente vorming

Voor dit seminarie wordt een ITAA-attest van 1u uitgereikt

  Datum Startuur Einduur Stad Locatie  
  23/03/2023 9:00:00 10:00:00 Online Online seminarie Inschrijven

deelname

De intekenprijs voor dit webinar bedraagt €125 (excl. BTW). Extra deelnemers van een zelfde kantoor betalen €105  (excl. BTW).

Onze seminaries zijn betaalbaar via de KMO portefeuille waardoor u een subsidie van 30% kunt ontvangen op de inschrijvingsprijs exclusief btw. Meer informatie hieromtrent vindt u op de website van KMO-portefeuille: www.kmoportefeuille.be
Erkenningsnummer:  KMO DV.O215820 (Camepro bvba)


Al onze seminaries komen in aanmerking voor subsidie via Liberform. Meer info hierover en hoe deze aan te vragen, kan u terugvinden op www.liberform.be



Bij inschrijving ontvangt u steeds een bevestiging. De factuur ontvangt u nadien via mail.

Inschrijven voor dit seminarie